waze whatsapp

רכישת רכב יד שנייה - למה צריך לשים לב

בשנים האחרונות, יותר ויותר נהגים מחפשים רכבים חדשים במחיר משתלם. ואכן, בעשור האחרון - חלה ירידה חדה במחירי הרכב, בעוד שכיום יש יותר אופציות לרכוש מכונית חדשה. זאת באמצעות טרייד אין או ליסינג (שיטות חכירה אשר מקנות שימוש של מספר שנים ברכב חדש, ולאחר מכן החלפה או העברת בעלות ללקוח). סוכנויות רכב בכל הארץ! מקנות שירות 'טרייד אין' באמצעותו אפשר להביא את המכונית הישנה לסוכנות, לקבל זיכוי בשווי המתאים, ובכך לרכוש בקלות - מכונית חדשה.

טרייד אין ליסינג

עם זאת ולמרות האופציות האטרקטיביות, עדיין יש מי שרוצה לרכוש מכונית יד שנייה. בכך אפשר להוזיל מחירים משמעותית ואף למצוא רכבים במצב טוב, תוך בדיקה של הרכב במוסכים מורשים. אז למה צריך לשים לב בעת רכישת מכונית יד שניה או בעת קניית מכונית מליסינג? הנה כמה דגשים:

ביצוע בדיקה וקבלת שירותי מוסך

מי שרוכש רכב יד שנייה, יכול לעשות זאת באמצעות סוכנויות טרייד אין, ליסינג, או באמצעות קנייה מאדם פרטי. בכל מקרה, חשוב לפני הרכישה להגיע עם המכונית אל מוסך מורשה אשר מבצע בדיקות לפני קנייה. מוסכים כאלה יבדקו את כלל האלמנטים של המכונית, כמו המנוע, השלדה, והברקסים. הם יבדקו האם יש צורך להחליף מצבר לרכב בעת שבמוסך יבדקו את המצב המכני ואת מערכות החשמל.

 

הבודקים יבדקו את מצב השלדה, יציינו אם הרכב עבר תאונות, ויפרטו את כלל הממצאים בדוח מסודר אותו יספקו לקונה. לאחר הבדיקה אפשר להחליט האם שווה לבצע את העסקה. את התשלום על הבדיקה משלם הקונה במידה והחליט לבצע את הרכישה. עם זאת, במידה והתגלו תקלות מרובות ולא תהיה עסקה - על המוכר  לשלם את דמי הבדיקה.

בעלות ומספר ידיים

כאשר אתם בוחרים רכב יד שנייה, חשוב (בשלבים מתקדמים של התהליך), לבדוק את הבעלות על הרכב ולוודא כי אין עליו שעבודים או עיקולים. את הבדיקה אפשר לבצע בסניף דואר, זאת בעת העברת בעלות מהמוכר אל הקונה.

נוסף לכך, לפני שאתם מתאמים בדיקה, קנייה, או עושים כל צעד אחר - מומלץ לבדוק כמה ידיים הרכב עבר: מה מחיר המחירון של המכונית (אפשר לבדוק את הנושא באמצעות גלישה אל מחירונים און ליין): יש לבדוק את הקילומטרז' של הרכב (שימו לב ושהוא לא עולה על 300 אלף קילומטרים). המנעו מקנייה של מכונית ישנה מידי, כדי שלא תבלו יותר מידי זמן במוסך.

תאריך הטסט ואישורים על תיקונים

כאשר אתם בוחרים את המכונית - בדקו מתי יש לבצע טסט. מומלץ לבחור מחברות ליסינג מכונית חדשה יחסית, אשר אפשר להעבירה טסט כל שנתיים, ולא בכל שנה. אם בחרתם לבצע עסקת טרייד אין - וודאו כי אתם יכולים לקבל ביטוח טרייד אין. במידה והמוכר מציין כי ביצע החלפות של חלקים - בקשו אישורים וקבלות מקוריות של התיקונים, כדי שתוכלו להגיע איתן למוסך המטפל במקרה של תקלה. בכך אפשר לחסוך הוצאות באופן משמעותי ולבצע קנייה חכמה יותר.